Blogi

Lähes vuosi #Henkilöbrändi -kirjan julkistuksen jälkeen on hienoa nähdä, kuinka yhä useampi ammatinharjoittaja kuten kiinteistövälittäjä, parturi-kampaaja, puuseppä tai korutaiteilija tuo yhä rohkeammin omaa osaamistaan ja ajatteluaan esille persoonallisella tavalla. Verkostakin löytyy mahtavia tarinoita unelmiaan toteuttavista tatuointi -taiteilijoista puisten anaalitappien valmistajiin. Yrittäjyys...

Meitä kiusataan päivittäin yhä suuremmalla määrällä valintoja ja rasitetaan entistä vähemmällä käytettävissä olevalla ajalla. Lisäksi meitä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla viesteillä. Miten voisit olla huomionarvoinen tässä vaihtoehtojen ristitulessa? Ala merkittäväksi. Merkittävät ihmiset ovat aina olleet sisällönluojia. He jakavat ajatuksiaan puheina tai kirjoituksina....

Monella meistä on unelmia. Silti harva uskaltaa kertoa niitä ääneen. Unelmat menevät usein ihon alle, koska niihin on helppo samaistua. Kun unelmastaan rakentaa tarinan eläen sitä, tarina alkaa kertoa itseään rinnallasi asiakkaidesi ja tukijoukkojesi suulla. Miksi olet olemassa? Mistä uskallat unelmoida? Miten...

Elätkö tietämättäsi vaikuttajana kuplassa? Neuvomme jokaista julkaisemaan omassa palvelussa. Sillä tarkoitetaan sitä, että voi itse hallita omaa näkymistään hakukoneissa ja jakaa ”rajattomasti.” Moni julkaisee myös omalla Linkedin-sivustolla. Usein omissa palveluissa näkyminen johtaa siihen, että vaikutat vain ihmisille, joista suurin osa tuntee...

Kuinka hyvin sinun itsesi esittely sujuu? Jäävätkö sanat suuhun, hävettääkö kertoa itsestä vai tunnetko olevasi kuin kotonasi? Vastaus tähän kertoo minäkuvasi eheydestä. Itsetuntemuksesi on tärkeässä asemassa minäkuvasi kommunikoinnissa, ja jos et tunne itseäsi, sinun on vaikea myydä itseäsi muille. Epäilykset kalvavat...

Tapaamme jatkuvasti potentiaalisia ostajia ja myyjiä verkossa. Hyvät yritykset mieltävät jo hakutulokset, sisällöt ja verkkopalvelut aidoiksi kohtaamisiksi pelkän tiedon tai informaatiokanavan sijaan. Verkosta ja asioinnista kasvaa elämys. Yrityksestä kasvaa verkkovaikuttaja. Verkossa on paljon yrityksiä ja yhteisöjä, joilla tuntuu olevan pakkomielle puhua...

Henkilöbrändäys – kirosana suurimmalle osalle suomalaisia. Henkilöbrändi ja henkilöbrändäys on kuitenkin syytä erottaa toisistaan. Henkilöbrändäys ei edes tarkoita samaa kuin mitä se tarkoitti 10-15 vuotta sitten. Henkilöbrändäys 2000-luvun alussa tarkoitti jotain aivan muuta kuin mitä se on nyt. Stylisti-äitisi auttoi Jorma Ollilaa pukeutumaan....

Milloin sinussa syntyi ajatus, että olet asiantuntija? Oivalsitko tietäväsi jostain asiasta enemmän kuin toiset vai inspiroiduitko intohimoisesti oppimaan ja selvittämään asiaa? Tekivätkö vuosien projektit ja urakat sinusta oman asiasi ekspertin? Muistatko milloin luulit, että asiasta vaikeneminen kuuluu asiaan? Sukupolvemme suomalaiset saavat lähes...

Ala merkittäväksi Meitä kiusataan päivittäin yhä suuremmalla määrällä valintoja ja rasitetaan käytettävissä olevan ajan vähenemisellä. Lisäksi meitä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla viesteillä. Miten voisit olla huomion arvoinen tässä vaihtoehtojen ristitulessa? Ala merkittäväksi! Merkittävät ihmiset ovat aina olleet sisällönluojia. He jakavat ajatuksiaan puheina tai...

Sain pistoksen. Osallistuin loistavaan Retoriikan kesäkouluun. Siellä aloin ensimmäistä kertaa ajattelemaan puhumista tekona. Olin jo aiemmin päättänyt puhua enemmän. Tarjosin itseäni menestyksellä Digiapostolin hommaan. Kutsuja tuli sopivasti yritysten hallituksiin, johtoryhmiin ja useisiin eri tapahtumiin. Kerran pääsin radioonkin. Olen äärimmäisen kiinnostunut puheesta. Puhe...

Yhtä asiaa en meinaa pystyä ymmärtämään. Mistä suomalaiseen johtamiseen, kehittämiseen, viestimiseen ja puhumiseen on iskostunut käsittämätön kompromissien, sisäsiisteyden, diplomatian ja keskinkertaisuuden periaate? Anna kun vaahtoan. Tunnustetaan ensin, että kaikessa elämässä joutuu tekemään kompromissejä. Ymmärretään että ihmisten pyörittämä liiketoiminta ei aina mene kuten...

Sisältömarkkinointi on ollut pitkään kaikkien markkinoijien huulilla. Sisältömarkkinoinnin tarkoitus ei ole kuitenkaan tuottaa sisältöä sisällön takia vaan luoda lisäarvoa asiakkaille sisällöillä. Luot sisältömarkkinoinnilla tarjoomallesi sellaisen imun, että löydät uusia asiakkuuksia, saat parannettua ja sitoutettua olemassaolevia asiakkuuksia ja luomaan sellaista arvoa, mitä...

Miten verkossa vaikutetaan? Aihe kuulostaa tutulta, mutta luettele aidosti osaavia suomalaisia verkkotoimijoita. Siis kokonaisuutena. Eräs asiakkaani sanoi että heille tuputetaan ideoita, sisältöjä, verkkopalveluita, kampanjoita, sosiaalista mediaa, näkyvyyttä, hakusanamarkkinointia, mobiilimainontaa ja kaikkea muutakin mahdollista. Kukaan ei kerro mitä pitäisi oikeasti tehdä. Minäpä yritän....